USŁUGI W RAMACH SPÓŁDZIELNI ENERGETYCZNYCH

Jako prekursorzy Spółdzielni Energetycznych w Polsce założyliśmy 30 Spółdzielni Energetycznych dla JST, przedsiębiorców oraz mieszkańców gmin, a kolejnych 140 jest w trakcie rejestracji. Tworzone przez nas Spółdzielnie zrzeszać będą kilkadziesiąt tysięcy klientów indywidualnych i firm (mieszkańców, rolników, przedsiębiorców. Wspieramy JST, by mogły rozwijać zrównoważone rozwiązania dla swoich gmin i mieszkańców, co przekłada się na korzyści ekonomiczne, społeczne i środowiskowe. Występujemy w roli podmiotu zarządzającego Spółdzielnią Energetyczną która podpisała umowę kompleksową z OSD zmieniającą warunki rozliczeniowe dla Spółdzielni.

Tworzymy spółdzielnie energetyczne dostosowane do unikalnych potrzeb naszych klientów, dbając o to, aby każdy projekt odpowiadał specyfice lokalnych warunków i możliwości. Nasze podejście polega na dokładnej analizie zarówno potencjału energetycznego, jak i indywidualnych wymagań, co pozwala nam na opracowanie rozwiązań, które maksymalizują efektywność energetyczną i przynoszą realne oszczędności.

Każdą ofertę przygotowujemy indywidualnie, uwzględniając zakres usług i wycenę dostosowaną do konkretnej spółdzielni energetycznej. Naszym celem jest tworzenie wspólnot energetycznych, które wspierają niezależność energetyczną oraz zrównoważony rozwój, przynosząc korzyści wszystkim zaangażowanym członkom.

  • null

    Przygotowanie comiesięcznych raportów dotyczących zużycia i produkcji energii z podziałem na poszczególnych członków Spółdzielni, na podstawie danych otrzymywanych comiesięcznie od Sprzedawcy i przekazywanych Zarządcy przez Spółdzielnię.

  • null

    Bieżąca weryfikacja zgodności ilości energii, rozliczanej według danych od Sprzedawcy z ilością energii zawartej na fakturach wystawionych przez przedsiębiorstwo energetyczne.

  • null

    Bieżąca kontrola spełniania przez Spółdzielnię warunków, o których mowa w art. 38e Ustawy OZE (warunki konieczne do spełnienia przez spółdzielnię energetyczną).

  • null

    Doradztwo w zakresie przyjmowania nowych Członków Spółdzielni oraz występowania Członków ze Spółdzielni, w szczególności w kontekście spełniania przez Spółdzielnię warunków przewidzianych przepisami prawa.

  • null

    Bieżące informowanie w imieniu Spółdzielni, Dyrektora Generalnego KOWR o zmianach danych, zgodnie z art. 38i Ustawy OZE.

  • null

    Prowadzenie dokumentacji dotyczącej ilości wytworzonej oraz zużytej energii elektrycznej przez Spółdzielnię i Członków Spółdzielni zgodnie z art. 38m pkt 1 Ustawy OZE.

  • null

    Przygotowanie i przekazywanie Dyrektorowi Generalnemu KOWR sprawozdań rocznych dotyczących ilości wytworzonej oraz zużytej energii elektrycznej przez Spółdzielnię i Członków Spółdzielni w ujęciu miesięcznym, w terminie 60 dni od zakończenia roku kalendarzowego zgodnie z brzmieniem art. 38m pkt 2 Ustawy OZE.

  • null

    Prowadzenie i aktualizacja na zlecenie Zarządu Spółdzielni rejestru Członków Spółdzielni, o którym mowa w art. 30 Prawa spółdzielczego.

  • null

    Czynności księgowe: prowadzenie rachunkowości Spółdzielni w oparciu o przepisy ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 120 z późn. zm.).

  • null

    Przygotowanie rocznych sprawozdań z działalności Spółdzielni zgodnie z przepisami Prawa spółdzielczego czynności prawne, umożliwienie skorzystania z konsultacji prawnej, przeprowadzonej przez prawnika wyspecjalizowanego w zakresie obsługi spółdzielni energetycznych w wymiarze nieprzekraczającym 2 godzin zegarowych w miesiącu.

  • null

    Obsługa systemu IT, tj. wdrożenie systemu informatycznego mającego na celu rozliczenie wewnętrzne Członków Spółdzielni; prowadzenie rozliczeń wewnętrznych między Członkami Spółdzielni, generowanie faktur za zużytą lub wyprodukowaną energię.

Korzystając z usług DOEKO Group otrzymujecie Państwo nie tylko produkt w postaci stworzenia Spółdzielni Energetycznej, ale przede wszystkim kompleksową usługę wdrożenia, zarządzania oraz rozwoju Spółdzielni Energetycznej dostosowanej do lokalnych uwarunkowań inwestycyjnych. Dzięki naszemu wieloletniemu doświadczeniu w tworzeniu i zarządzaniu gwarantujemy usługi na najwyższym poziomie prawnym, merytorycznym oraz technicznym.

Oferujemy naszym klientom dostęp do najbardziej zaawansowanego systemu do zarządzania Spółdzielnią co gwarantuje jej stabilne funkcjonowanie oraz bieżący dostęp do informacji i rozliczeń. System funkcjonuje na obszarze kilkuset spółdzielni energetycznych w 6 krajach Unii Europejskiej.

System do zarządzania Spółdzielnią obejmujący m.in.:

  • Automatyzacją procesów rozliczeniowych,
  • Obliczaniem dynamicznych cen energii (możliwe bilansowanie 15 minutowe),
  • Aplikacja dla członków i administracji Spółdzielni o różnych poziomach dostępu do danych / administracji,
  • Dedykowane narzędzie do skutecznego zarządzania spółdzielnią od kilku do kilkuset Członków,
  • Dedykowane funkcjonalności wdrażane na poszczególnych etapach rozwoju Spółdzielni.

Dzięki kompleksowej usłudze otrzymują Państwo:

  • Narzędzia do predykcji opłacalności działalności spółdzielni dla konkretnych Punktów Poboru Energii (PPE) już na etapie tworzenia i planowania struktury Spółdzielni Energetycznej w celu stworzenia jej odpowiedniego modelu lub modeli.
  • Cykl szkoleń dla osób odpowiedzialnych za koordynowanie działań spółdzielni. Zakres i liczba szkoleń jest dostosowana do potrzeb i rodzaju spółdzielni energetycznej;
  • Bieżące wsparcie techniczne i merytoryczne z dedykowanym działem w DOEKO Group;
  • Dostęp do materiałów edukacyjnych dla pracowników administracji publicznej, przedsiębiorców, rolników orasz przyszłych członków spółdzielni;
  • Wiedzę o dofinansowaniach i innych formach finansowania oraz wsparcie w ich pozyskiwaniu (DOEKO Group pozyskało dla JST w całej Polsce ponad 400 milionów złotych dotacji na rozwój OZE i społeczności energetycznych w tym Spółdzielni oraz przyczyniło się do powstania ponad 20 tysięcy źródeł OZE).